7 ползи за здравето, които можем да извлечем от плуването

плуването

Много хора обичат да плуват за удоволствие в близкия плувен басейн или дори в морето, когато е време да се разхладят през лятото. Но по-рядко те си задават въпроса за големия брой позитиви от плуването. В тази статия ще ви представим цели седем от тях.

Гориш калории

Плуването е един прекрасен и лесен начин да гориш калории, колкото и при тичането и други активни спортни занимания. Хората могат да изгорят около 700-800 калории при плуване в умерено темпо за час. В зависимост от техниката на плуване, която използвате, можете да горите и повече калории. Например при стила „бътърфлай“ можете да изгорите повече калории в сравнение със стила „бруст“.

плуването

Раздвижваш цялото си тяло

Плуването е един прекрасен избор за тренировка, тъй като водата поддържа цялото тяло на един човек в устойчиво равновесие. При плуването в различни стилове, тренировката може да стане по-разнообразна и натоварването да се фокусира върху определени мускули по тялото (напр. при плуването в свободен стил или т.нар. „кроул“ се изискват постоянни махове по оста на тялото и постоянно движение с краката). Плуването помага за тонизиране на мускулите, изграждане на по-голяма издръжливост, укрепване на ставите и стабилизиране на сърдечния ритъм.

Освобождаваш стреса

плуването

Стресът е често срещано явление в ежедневието, като може да се отрази негативно на личния и семейния живот. Доказано е, че плуването помага за намаляване на стреса и подобряване на психическото състояние. То ни кара да се чувстваме релаксирани и отпочинали, като намалява товара на забързаното ежедневие, на който сме изложени извън водата. Подобно на йогата, плуването развива дишането и също така разтяга човешкото тяло, освобождавайки положителните ендорфини. А това ви кара да се чувстваме освежени и отпочинали и да реагираме адекватно на случващо се около нас.

Подобряваш съня си

Различни проучвания сочат, че плуването и подобряването на качеството на съня са пряко свързани. Плуването поддържа активни всички мускули и ги натоварва по такъв начин, че може да ви изтощи без да усетите. Установено е, че плуването в умерено темпо подобрява съня ни, намалява безсънието и така допринася за цялостното подобряване на качеството на живот.


Помага при лечението на контузии

Плуването се счита за един от най-добрите начини за възстановяване от тежки контузии, поради по-слабото напрежение при движенията във водата. То помага на хората да продължат с ежедневните си упражнения, без рисково да натоварват контузните зони в мускулите и ставите. Именно плуването помага за укрепването на ставите и по-бързото им посттравматично възстановяване.

Развива и уголемява капацитета на белите дробове

Докато плуването концентрира натоварването върху всички мускули, то помага и за подсилването на дробовете и сърцето. Различни проучвания показват, че ако плува редовно, дробовете на човека се развиват и придобиват по-голям обем чрез характерните дихателни техники. Плуването също така е перфектният спорт за хора, които имат астма и белодробни проблеми, защото влажният въздух ни позволява да дишаме по-лесно, подобрява дихателната моторика и изгарянето на калории.

Полезно при бременност

По време на бременност, една жена трудно може да се подлага на високо натоварване, поради опасност от усложняване при раждането. Плуването обаче е достатъчно безопасно за бременните жени и дори може да доведе до по-облекчен процес на раждане. Затова плуването позволява на бременните жени да продължат да бъдат активни и да спортуват, без прекомерно да напрягат и натоварват телата си. С помощта на плуването може да бъдат предотвратени болките в гърба и подуването на глезените при бременните жени.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *