Лошият сън може не само да ви направи изключително раздразнителни, но и да стане причина за драстично повишаване на теглото ви.

Изследванията показват, че спането по по-малко от осем часа на нощ повишава нивата на хормона на стреса “кортизол”, който влияе негативно на микробите в червата, забавяйки метаболизма.

Само една нощ нездрав сън може да забави метаболизма с до 20%. Недоспиването може да наруши и хормоните на глада, което да ви подтикне да ядете повече нездравословна храна.


сън

Това води до по-висока кръвна захар, което може да допринесе за наддаване на тегло и други усложнения. Всички допълнителни калории през нощта се съхраняват като мазнини, затова се стремете да вечеряте рано и леко.

За щастие има начини да промените негативните влияния на недоспиването и да задържите метаболизма в норми чрез няколко прости стъпки.

1. Вдигайте тежести – след работа се насочете направо от бюрото към лежанката. Това ще ви гарантира увеличаване на метаболизма за до 16 часа.

2. Пийте казеинов протеинов шейк – този протеин се усвоява в продължение на 8 часа и поддържа метаболизма ви през цялата нощ.

3. Вземете студен душ – 30-секунден студен душ преди лягане е достатъчен, за да активирате стопяването на до 400 калории, докато спите.


4. Пийте зелен чай – флавоноидите в зеления чай засилват метаболизма ви. И не се притеснявайте за съдържанието на кофеин, то не е толкова, че да ви държи будни цяла нощ.

5. Спете в по-студена стая – намаляването на радиатора през нощта намалява не само сметката, но увеличава изгарянето на мазнини, тъй като тялото го прави механично, за да поддържа основната си температура.

6. Запознайте се с периодичното гладуване – най-общо казано, това означава, че спирате да ядете в 19:00 вечерта и се храните в 11 часа на следващата сутрин. При хранене, инсулинът ни се повишава и съхраняваме мазнини или гликоген в черния дроб. Когато инсулинът спадне, гликогенът започва да се разгражда, а мазнините изгарят. Освен това гладуването подтиква клетките да създават нови митохондрии, а колкото повече са митохондриите, толкова повече мазнини се изгарят.




Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *