протеини
Евтини самолетни билети

В ерата на диетите с високо съдържание на протеини и ниско съдържание на въглехидрати бихте си помислили, че дефицитът на протеини е нещо нечувано, но ще се изненадате от това колко много хора изпитват недостиг на този могъщ макроелемент. Най-често от това страдат хората, които гладуват периодично или броят калории.

Протеинът е от съществено значение за различни телесни функции, включително изграждането и възстановяването на мускулите, контролирането на глада, стабилизирането на кръвната захар и поддържането на силни коса и нокти. Така че ако не приемате достатъчно протеини, това може да повлияе на всичко – от теглото до настроението ви.

Телата ни могат да абсорбират само 20 до 30 грама протеин наведнъж. Консумирането на поне 20 грама протеин дневно ще ви зареди с достатъчно полезни вещества и енергия. А когато имате недостиг на протеин, тялото ви дава много ясни знаци. Ето какви са те.


1. Тренирате, но мускулите ви не помръдват

Когато вдигате тежести, мускулните влакна се разпадат. За да възстановите мускулите и да ги направите по-силни от преди, приемането на протеин след тренировка е от първостепенно значение. Ако пренебрегвате тази стъпка след тренировка, значи само сте натоварили мускулите си, което в дългосрочен план води до загуба на мускулна маса.

2. Постоянно желаете захар и въглехидрати

Когато ядете храна, в която няма достатъчно протеин, е твърде вероятно да се почувствате незаситени и да посегнете към сладкото или мазните храни. Протеинът балансира нещата, спира апетита и ни държи сити за по-дълго време. Консумирайте достатъчно протеини на всяко хранене, за да поддържате жаждата за сладко под контрол.

3. Кожата ви е суха и се лющи

Ако преди сте се радвали на здрава и сияйна кожа, но сега тя е загубила здравословния си вид и се лющи, това може да е знак, че в храненето ви липсва протеин. Протеините са градивните елементи на косата, ноктите и кожата ни. Ако не приемате достатъчно, това може да доведе до изтощена и суха коса или суха, лющеща се кожа.

4. Постоянно сте гладни

Въглехидратите се обработват по-бързо от протеините и мазнините. Което означава, че ще сте гладни много по-скоро, отколкото, ако сте яли протеини или мазнини. Най-добре е да се стремите да балансирате протеини, мазнини и въглехидрати, за да останете сити възможно най-дълго. Идеалната пропорция е 40 процента протеин, 30% мазнини и 30% въглехидрати на хранене.


5. Често чувствате умора

Протеинът ви кара да се чувствате по-будни, концентрирани и енергични, докато въглехидратите приспиват. Недостигът на желязо, известен като желязодефицитна анемия, също могат да причинят силна умора. Някои храни с високо съдържание на желязо са и с високо съдържание на протеини, като боб, киноа, смляно говеждо месо и пилешки черен дроб.

6. Косата ви изтънява

Оредяването на косата може да е вик за помощ. Косопадът е много често срещан при нискокалорични и ниско протеинови диети. Аминокиселините са необходими за здрава коса, кожа и нокти. Ако не ядете месо или го ограничавате от диетата си, не забравяйте да приемате растителни източници на пълноценен протеин. Те съдържат всичките девет незаменими аминокиселини, които телата ни не могат да произвеждат сами.

оплешивяване

7. Отслабвате, но дрехите ви пак не ви стават

Възможно е да тежите по-малко, но да изглежда, че не сте загубили нито килограм, ако губите мускули вместо мазнини. С течение на времето сте склонни да губите повече мускулна маса. Когато хормоните ни започнат да се променят, приемането на протеини става още по-важно, защото това е периодът, когато тялото ни започва да губи чиста маса.

8. По-тъжни сте от обикновено

Протеинът може да повиши настроението, като осигурява аминокиселините, които са от съществено значение за производството на невротрансмитерите за добро настроение – серотонин и допамин. Без тях е твърде вероятно да изпитате депресия, промени в настроението и тревожност.


9. Чувствате се подути

Дори и да избягвате напитки и храни, предизвикващи подуване, може да страдате от подуване на корема, краката и глезените. Това отново се дължи на липса на протеин. Той е необходим за поддържане на адекватен баланс на течности във и извън клетките на тялото ви.

10. Боледувате по-често

Протеинът захранва антителата, които отблъскват болестите, което го прави основен стимулатор на имунитета. Ако настивате често, виновникът може да е дефицитът на протеини.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.