Как да се справим с умората?

Защо ни наляга сън по време на работа?

В забързаното ежедневие и десетките задачи, които имаме да свършим през деня, неусетно силите ни се изчерпват и не остават за срещи с близки и приятели.

Ако остават, то сме в състояние на летаргия или пък сме раздразнителни и нефокусирани. Слушаме, но не чуваме, кимаме и чакаме да дойде време за сън, но все пак сме се отчели като присъствие, макар и неадекватно.

Често, за да имаме сили и бодрост, изпиваме по 3-4 кафета на ден, но това е вредно, а и в един момент спира да работи за нас. Енергийните напитки са още по-зле.

Има и други начини.

Спете, когато имате възможност. Не само вечер. Вечерите е добре да спите по 6-9 часа. През деня също може да си подарите този вид почивка, дори и само за половин час. Ако няма удобно място за това, то поне затваряйте очи за няколко минути. Притиснете, без да натискате, дланите си пред тях, за да постигнете тъмнина. Ако разполагате само с 15 мин., може да легнете или поне да отпуснете тялото си на стол или на каквото разполагате.

Затворете очи и вдишайте, като мислено изпращате вдишания въздух до пръстите на краката си, после до глезените, коленете, бедрата, таза, корема, раменете, ръцете, главата и т.н. Вдишвайте и издишвайте дълбоко с нормално темпо. Ако усетите напрежение на някое място, може да му обърнете повече мислено внимание и да изпратите повече енергия там. Така ще се отървете от стреса и ще се заредите с малко енергия, а и ще сте помислили за тялото си в прекия смисъл на думата.

сън

Приемате витамини в чистият им вид. Това значи да се храните с плодове и зеленчуци, може да си вземете мед, пчелен прашец, чиа или нещо друго, което е полезно и не изисква много време за приготвяне или смесване с кисело мляко, например. Винаги може да си вземете от аптеката и други витамини, които да укрепят организма ви, но не прекалявайте. Добре е да имате магнезий, витамин B, C и D. Магнезият се съдържа в бананите и също дава енергия. И не забравяйте, че рибеното масло не е само за деца, може да си вземете и масло от акула.

До перманентна умора води и липсата на желязо в организма, затова включете богати на желязо храни в менюто си. Такива са месото, спанакът и копривата. Не приемате много витамин C преди лягане, защото няма да можете да заспите. Внимавайте обаче да не прекалите с витамините от аптеката. Не е добре организмът ви да приема всичко наготово. Той трябва и може сам да преработва и създава необходимите му вещества. Добре е преди и след сън да не сте втренчени в екрана на телефона, компютъра или телевизора. Четете книги.


Шоколадът също дава енергия. Подслаждайте живота си поне веднъж в седмицата. Няма да се отрази на килограмите ви, ако хапвате в умерени количества.

Пестете енергията си. Това не значи да станете мързеливи, просто не я хабете в излишни спорове и негативни мисли. Има хора, с които и да се обяснявате и да спорите няма да стигнете до консенсус. Това само ще ви умори и ще ви напрегне допълнително.

Спортувайте. Ако не сте от хората, които блъскат и редовно посещават фитнеса, може правите крос в парка или поне ходене. Малко спорт ще ви освежи. Мускулите трябва да се ползват, те имат памет и никак не е добре да закърняват.

Пийте вода. Водата е едно от най-нужните неща на организма ни. По-важна е дори от храната. Тя заема около 75% от обема на тялото ни. Замислете се, че дори кислородът не може да бъде поет от белите дробове, ако не са влажни. Водата освен всичко друго и ободрява.

напитки

Мечтайте. Не бъдете вертикална локва. Дайте си смисъл и цели и действайте за тяхното осъществяване. Дори и малките крачки към мечтата ще ви заредят със сила и положителни емоции. Не е нужно само да се трудите и да очаквате заслужената си награда.

Съжалявам, че ще убия детското у вас, но няма Дядо Коледа, няма ненаказано добро и това, че сте решили да работите като роб, няма да бъде щедро възнаградено. Не е нужно да се скъсвате от работа и да се доказвате, вярвайки, че някой ще го оцени. Няма. Правете това, което обичате и ви прави щастливи. Работата няма свършване, но времето ни на земята има.

Смейте се. Колкото по-искрен и шумен е смехът, толкова повече ендорфини и серотонин. Те облекчават тревожността, депресията и стреса. Смехът е полезен за имунната система и намалява кръвното налягане.Той подобрява умствената работа, повишава креативността и прави логическото мислене по-добро. Освен това е страхотен начин за казване на истината, за общуването като цяло и приобщаване на хора към група.


Избягвайте комуникация с енергийни вампири. Тези хора не са виновни, че са такива. Може да е временно и неосъзнато. Може би всеки от нас е бил като тях в даден момент или предстои да бъде. Не ги съдете твърде строго, но се пазете от тях, защото има и осъзнати вампири, което е страшно. Енергийни вампири са хората, в присъствието на които не се чувствате добре в кожата си, ставате неспокойни, раздразнителни и рязко уморени.

В повечето случаи те са властолюбиви манипулатори, които имат нужда от внимание, похвала и разбиране, но вие не сте длъжни да им ги дадете. Научете се да казвате „НЕ“ по най-възпитания и добронамерен начин, така че да няма конфликт и възражения.

остаряваш

От природата може да си набавите енергия без да ощетяване никого.

Прегърнете някое дърво, ходете боси по тревата, общувайте с животни, усетете вятъра и слънчевите лъчи по лицето си, разходете се под дъжда. Ако последното не ви се нрави, може да се вземете хладен душ вкъщи. Важното е да се радвате и да сте благодарни. Има за какво.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *