кофеина

Кофеинът започва да присъства все по-често в живота ни. Освен за събуждане, енергия и концентрация, той завзема и челните позиции в борбата с наднорменото тегло.

Под формата на различни напитки, храни или хранителни добавки тази съставка бързо и неусетно става неизменна част от ежедневието ни. Това може да е колкото хубаво, толкова и притеснително, защото всички много добре знаем, че в дозата е отровата.

Според последни проучвания високите дози кофеин могат да увеличат рисковете от развитие на остеопороза. Дневният препоръчителен прием на кофеин е около 400 мг, приемани под формата на кафе, енергийни напитки и всякакви други източници.


Кафето

Прекаляването с кофеин може да докара проблеми с костната плътност и много по-голям риск от развитие на остеопороза. Обикновено костите стават по-слаби и чупливи с напредване на възрастта, но според учените това може да се случи и с всеки един човек, независимо от годините му, ако той редовно предозира с кофеина.

Една енергийна напитка съдържа около 300/400 мг кофеин, а хранителните добавки с кофеин – около между 150 и 300 мг на порция. Това означава, че можете да надвишите многократно препоръчителния си дневен прием без изобщо да помиришете чашата с кафе.


Кoфeинът елеминира витaмин В, нaмaлявa cъдържaниeтo нa жeлязo, кaлий и цинк в oргaнизмa. Ocвeн тoвa кoфeинът води до повишено отделяне на неусвоен кaлций oт тялoтo, а всички много добре знаем, че той играе основна роля за здравината на костите. Само еднa чaшa кафе oт 150 мл зaбaвя уcвoявaнeтo нa кaлция c цeли три чaca. Това излага костите на изключително голям риск.

Ако все пак сте запалени почитатели на кафето, енергийните напитки или шоколада, препоръчително е да намалите приема им. Освен това задължително трябва да помислите за нещо, което да внесе хармония в организма ви. Чудесна стъпка в тази посока са храните, богати на калций и витамин D. И преди всичко не забравяйте, че телата ни са създадени за движение.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.