плодове

Въпросът “Кой е най-полезният плод?” е подобен на въпроса “Кое е най-доброто упражнение?”. А отговорът е различен според това какви са резултатите, които искате да постигнете.

В зависимост от характеристиките, които човек търси в даден плод – по-високо съдържание на фибри, повече витамини или повече минерали – един плод може да бъде доста по-добър от друг.

Но идеята за хранително “превъзходство” е малко безсмислена, що се отнася за плодовете. Всички плодове са богати на хранителни вещества, на фибри и са заредени с антиоксиданти, борещи се с различни болести. Или най-общо казано: всички плодове са полезни!


Ако някой някога ви е казвал да ограничите плодовете, защото те са с високо съдържание на захар или калории, знайте, че той е в тотална заблуда. Всъщност единствената грешка, която допускате с плодовете е, че не ядете достатъчно от тях.

Според проучвания само 12% от възрастните приемат препоръчителните поне 2 чаши плодове и 3.5 чаши зеленчуци всеки ден. Което означава, че трябва да ядете плодове при всяка предоставена ви възможност.


Ако все пак се чудите кой плод е най-добрият, една група плодове оглавява класацията: горските плодове. Боровинките, ягодите, къпините, годжи бери, червените боровинки, касисът, малините са сред отличниците. Те са с ниско съдържание на мазнини и калории и са добър източник на фибри, някои ключови витамини и минерали.

Освен това са пълни с различни здравословни растителни химикали, наречени полифеноли. Те включват антоцианини и антоцианидини, които според изследванията подобряват здравето на сърцето и мозъка, намаляват рисковете от рак, подобряват инсулиновата чувствителност и нормализират кръвното налягане.

плодове

Малините, от своя страна, са цариците на полезните плодове. Наред с всички изброени здравословни качества на горските плодове, малините съдържат повече фибри, отколкото захар.

Но каквито и плодове да предпочитате, най-добре е да ги приемате прясно отбрани, защото колкото по-дълго те стоят в транспортните контейнери или на рафтовете в магазините, толкова по-малко здравословни хранителни вещества притежават.


Друг добър вариант е да се консумират замразени плодове, защото разчитаме на това, че те са отбрани и след това са незабавно замразени, което увеличава максимално задържането на хранителните им вещества.

Накрая – имайте предвид, че разнообразието е най-добрият възможен вариант. Различните плодове притежават различни фитохимикали, които оказват специфични полезни ефекти върху здравето и в никакъв случай не трябва да се лишавате от нито един от тях.




Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.