Знаете ли, че в телата ни живеят близо 40 трилиона бактерии. През последните няколко десетилетия учените се съсредоточиха върху това да разкрият как цялата тази маса влияе върху начина, по който се чувстваме.

Сигурното е, че наличието на възможно най-много видове бактерии в тялото, се отразява добре на организма. Тези бактерии, са по-известни като “микробиом” и са свързани с много аспекти на здравето, включително и състоянието на нашите черва.

А какво да направите, за да защитите и укрепите своя микробиом, ще разберете в тази статия.


1. Яжте поне 20 различни вида растения на седмица

Може количеството да ви се струва прекалено, но растенията не се ограничават само до плодове и зеленчуци. Фасулът, ядките и пълнозърнестите храни също се броят – те все пак идват от земята. Според учените тези, които консумират такова количество разнообразни храни, имат по-голямо микробно разнообразие и по-малко лоши бактерии в червата си.

2. Не се притеснявайте да ядете ферментирали храни

Киселото мляко, кефирът, киселото зеле, туршиите се ползват с огромна почит на нашата трапеза. А ферментиралите храни са полезни, защото правят хранителните елементи по-достъпни за организма и му осигуряват множество полезни бактерии, известни като “пробиотици”.


3. Забравете за пробиотиците под формата на хапчета

Съществуват изследвания, според които пробиотиците, приемани като таблетки, могат да помогнат на хора с депресия, синдром на раздразнените черва или екзема, но доказателствата, че те влияят благоприятно на чревната флора, са твърде малко. Можете да осигурите достатъчно добри микроби на червата си чрез разнообразна храна.

4. Мийте тялото си с мисъл

Кожата ни съдържа добри бактерии, които лесно се отмиват със сапун. А добрите бактерии, влияят положително на организма и червата включително. Повечето антибактериални сапуни са твърде агресивни и насърчават микробната резистентност. Обръщайте внимание на това, с което почиствате тялото си, придържайте се към топлата вода и обикновените сапуни. Също така използвайте дезинфектанти за ръце на алкохолна основа.

5. Не се страхувайте от мърсотията

Смята се, че мърсотията в умерени количества, помага на детската имунна система да устои на вредните бактерии. Възрастните също могат да “тренират” имунната си система, като си “поиграят” в пръстта. Пресадете цветята без ръкавици, помогнете на възрастните си роднини в градината, просто изцапайте ръцете си с пръст. Микробите от почвата влизат през кожата и частиците, които дишаме, а имунната ни система се грижи за останалото.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.