крачки

В наши дни хората са убедени, че пътят към дълъг живот в добро здраве започва с 10 000 крачки на ден, припомня БТА.

За мнозина, свикнали с по-заседнал начин на живот, това условие е трудно постижимо, изисква усилия и го поставят под съмнение. Оказва се – с право…

Чрез анализ на данни от десетки хиляди хора на четири континента, събрани от 15 изследвания, екип учени достига до по-приемливо число – оптималното движение за деня изисква около 6000 крачки, и то в зависимост от възрастта на човека, пише електронното издание „Science Alert“.


Бързо ходене = по-дълъг живот

Епидемиологът Аманда Палух от университета на Масачузетс в Амхърст и екипът ѝ са изследвали повече от 2000 американци на средна възраст и са установили, че поне 7000 крачки на ден намаляват риска от преждевременна смърт с 50 до 70 на сто.

След това екипът разширява проучването, като анализира данни от вече публикувани изследвания в тази област. Последният им метаанализ включва информация от здравните досиета на 47 471 възрастни от Азия, Австралия, Европа и Северна Америка.

Учените установяват, че 25 на сто от хората, които ходят най-много всеки ден са с 40-53 на сто по-слабо застрашени от преждевременна смърт от 25-те на сто, които ходят най-малко.


За възрастни на и над 60 г. рискът се занижава при 6000-8000 крачки дневно. При повече ходене рискът от преждевременна смърт не намалява. По-младите хора могат да правят и по-малко крачки на ден, но не са намерени и доказателства, че биха живели по-дълго, ако на ден изминават над 8000-10 000 крачки.

Половинчасова интензивна физическа активност на ден може да е изключително благоприятна за хората, които седят по-дълго време. Тренировките при възрастните хора поддържат мозъка, сърцата и костите.

Резултатите от изследването са публикувани в авторитетното издание „The Lancet Public Health“.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.