тренировките

По-интензивното спортуване през уикенда е толкова ефективно за поддържането на добра физическа форма, колкото и разпределянето на тази активност в делничните дни, съобщиха BBC и БТА, като цитираха данни от американско изследване. 

Учените са проследили в рамките на десет години 350 хиляди души, които спортуват основно в почивните дни. Те са анализирали видовете и общия брой на упражненията, които тези хора обичайно правели.

Резултатите, публикувани в изданието по вътрешни болести на Американската медицинска асоциация, показват, че са важни видът и общото количество физическо натоварване, а не в колко тренировки седмично е разпределено.


велосипедисти

Специалистите препоръчват поне 150 минути седмично спортни дейности с умерена интензивност. За пример са дадени бърза разходка, ненатоварващо каране на велосипед или игра на тенис по двойки.

Или 75 минути но-интензивно физическо натоварване като тичане, плуване или футбол, препоръчват британски здравни експерти, цитирани от BBC.

Много от участниците в американското изследване следват тази схема на физическа активност. Други пък предпочитат да спортуват по един или два пъти седмично много по-интензивно, вместо да ги разделят.


При тези, които са достигнали препоръчаното ниво на активност, независимо дали през седмицата или през уикенда, е установен по-нисък риск от смърт в сравнение със спортуващите по-малко от препоръчаното количество.

Физическата активност подобрява здравето, намалява риска от заболявания на сърдечно-съдовата система като инфаркт и инсулт.

Изследването е извършено по поръчка на американските Центрове за контрол и профилактика на заболяванията.




Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.