Странните причини за постоянната ви жажда

Слънцето, повечето дрехи или солената храна винаги ни карат да посегнем към водата. Това е съвсем естествена реакция.

Но ако постоянно изпитвате жажда или имате чувството, че нито една храна или питие не е в състояние да я утоли, това може да е знак за нещо повече от временна дехидратация.

Желанието за вода може да показва, че губите повече течности от нормалното и имате нужда от повече хидратиране. Но може и да е симптом на определени състояния и заболявания, а в някои случаи – да е страничен ефект към определен начин на хранене. Споделяме ви някои от причините за постоянната ви жажда.

1. Суха уста

Когато устата ви е суха, това може да ви накара да искате вода. Но сухотата в устата или ксеростомията е състояние, при което жлезите ви не образуват достатъчно слюнка, която да поддържа нормалното състояние в устата ви. Най-често е резултат от приема на някои лекарства, тютюнопушене или просто стареене. Други нейни симптоми са лош дъх и възпалени венци. Като за начало, увеличете приема на вода. Ако обаче смятате, че пиете достатъчно вода на ден, се консултирайте със зъболекар.

2. Диабет

При диабета в кръвта се натрупва глюкоза, което принуждава бъбреците да се преуморяват, опитвайки се да я усвоят. Когато бъбреците не могат да се справят, те започват да произвеждат повече урина от нормалното, което от своя страна води до неутолима жажда. Безвкусният диабет също може да е причина за жажда. Това е рядко състояние на бъбреците, което причинява дисбаланси в телесните течности. И при това заболяване хората губят значително количество течност заради повишеното уриниране, което води до постоянно търсене на вода.


3. Анемия

При болните от анемия тялото се бори да получи необходимия му кислород чрез произвеждане на достатъчно здрави червени кръвни телца. Когато анемията се влоши, може да причини прекомерна жажда, придружена със слабост и преумора.

4. Диета с ниско съдържание на въглехидрати

Ако сте се впуснали в особено популярната кето диета, може да забележите, че пиете повече вода от обикновено. Това е нормален страничен ефект. Когато приемът на въглехидрати е ограничен, гликогенът в тялото се изчерпва. Всеки грам гликоген е свързан с 4 грама вода. Чрез този начин на хранене вие губите вода и е нормално да чувствате жажда.

5. По-интензивни тренировки

Ако сте по-активни през деня или сте започнали по-интензивни тренировки, количеството вода, което сте осигурявали на тялото си преди, вече може да не е достатъчно. Когато тялото ви се поти повече, то губи повече течности и съответно трябва да започнете да пиете повече вода, за да компенсирате тези загуби.



Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *