Вкусни и полезни за сърцето храни
Евтини самолетни билети

Независимо от възрастта, състоянието на сърцето е едно от най-важните неща. Здравословното и разумно хранене е един от начините да подобрите здравето не само на сърцето си, но и на цялата машина, наречена организъм.

Освен това здравословното хранене ще ви помогне да поддържате нормално тегло и перфектен външен вид.

Добрата новина е, че с добавянето на само няколко храни към менюто си, можете да постигнете всички тези желани резултати. И още добри новини: те са вкусни и универсални, можете да ги използвате за закуска, обяд и вечеря и никога да не ви омръзнат. Показваме ви тези храни, а от вас се изисква само да ги добавите в менюто си.


инфаркт

1. Цвекло

Съдържа разнообразие от витамини и минерали, включително здравословния за сърцето калий. А попаднали в тялото, неговите нитрати, се превръщат в азотен оксид, което спомага за разширяване на кръвоносните съдове. Това премахва стреса от сърцето и подобрява кръвното налягане.

2. Вишни

Те са богати на полифенолни антиоксиданти и имат противовъзпалителни свойства. Редовният прием на сок от вишни има положителен ефект върху нивата на холестерола в кръвта.

3. Шамфъстък

Близо 90% от мазнините, открити в шамфъстъка, са моно и полиненаситени, а една шепа от тях съдържа 3 грама фибри.


4. Пълнозърнести храни

Редовният прием на пълнозърнести храни намалява риска от сърдечни заболявания. И не е нужно да избягвате глутена, освен ако нямате цьолиакия.

5. Картофи

Ногато става въпрос за здравето на сърцето, приемът на калий е особено важен за кръвното налягане, а картофите съдържат много от него. Те са и добър източник на витамин С.

Овесени ядки

6. Овесени ядки

Разтворимите фибри в тях спомагат за понижаване на лошия холестерол. Половин чаша овесени ядки съдържа 2 грама разтворими фибри.

7. Авокадо

То спомага за поддържането на здравословните нива на холестерола.


8. Сьомга

Приемайте я два пъти седмично за повишаване на омега-3 мастни киселини.

9. Ленено семе

То е с високо съдържание на фибри, омега 3 мастни киселини и фитохимикали, наречени лигнани, които помагат за понижаване на холестерола в кръвта и за намаляване на риска от сърдечни заболявания.

10. Фасул

Зареден с фибри и полезни за сърцето хранителни вещества, като фолиева киселина, магнезий и антиоксиданти.




Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.