Защо ни наляга сън по време на работа?

Животът на съвременния човек е забързан и изпълнен с ангажименти – срещи, работа, домашни задължения, деца…

И за да имаме енергията да се справим с ежедневието, често прекаляваме с кафето. Можем ли обаче да останем бодри и концентрирани, без да се пристрастяваме към кофеина?

„Можете да сте бодри и без кофеин, но с помощта на храни, богати на магнезий и желязо“, казва диетологът Наталия Круглова.


чай

Според нея ще усетите прилив на жизненост, ако пиете прясно сварен черен или зелен чай. Тези напитки осигуряват желания ефект на тялото заради съдържащия се в тях теанин. Лекарят подчерта, че за разлика от кофеина, тази аминокиселина действа по-нежно. А ободряващият ефект от пиенето на чай продължава по-дълго.

Диета, богата на храни с високо съдържание на магнезий, желязо, йод и витамини от група В, ще ви помогне да спрете да пиете кафе с течение на времето. Такъв режим на хранене помага да се поддържа тонус и работоспособност на високо ниво.

За да компенсира дефицита на изброените по-горе микроелементи, диетологът препоръча да се консумират повече тъмнозелени зеленчуци, билки, водорасли, морски дарове, както и телешко, птиче месо, елда, цвекло и нар, тъй като съдържат много желязо. С липсата на магнезий в организма ще се справят ядките, семената и пълнозърнестите храни.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.