Днес много хора започват онлайн бизнес с идеята, че ще изкарат много пари и продажбите изведнъж ще „скочат до небето”.
Факт е, че покрай пандемията от Ковид-19 потребителите масово започнаха да си пазаруват онлайн. Всъщност това е изключително удобна опция за купуване на определени стоки.
Спестява време, в което ще се бавиш по магазините, спестява разходи за гориво и т.н. Но тук има един много важен момент – какво точно продаваме и на кого?
Наскоро обърнахме внимание на дигиталния маркетинг, той е от изключителна важност, за успешния онлайн бизнес. Но по-важното тук е на кого продаваме? Съгласете се, че за да продадете някакъв продукт, първо трябва да има на кого.
На второ място е важно този продукт да носи истинска стойност или казано по друг начин да имаме стойностно предложение. И не на последно място, но също толкова важна, е спонсорираната реклама. За да достигне тя до повече потребители в интернет, трябва да бъде платена.
Много хора отказват да повярват на това, защото си мислят, че когато дадена аудитория е последвала тяхната страница във Facebook например, тя непременно ще вижда всяка нова публикация, но това далеч не е така… Ако имате онлайн бизнес или пък искате да развивате такъв, непременно прочетете следващите няколко реда. Несъмнено ще ви бъдат от полза!
Както споменах, много е важно да знаем на кого продаваме. Трябва да изберем правилната таргет аудитория. Например не можем да продаваме гримове на мъже, както не можем да продаваме инструменти на жени. За всеки продукт си има купувач.
Следващото важно нещо е да определите социалния статус на вашите потребители. Например, ако продавате много скъп продукт, той трябва да бъде ориентиран към социална група с високи доходи и по-висок социален статус в обществото.
Задължително е да обърнете внимание на нуждите на потребителите си. Тези нужди стоят на първо място в стълбичката. Когато знаете какви са техните болки, желания, мечти – вие ще знаете какво можете да им продадете и каква стойност да им дадете.
Запомнете не продавате физически продукт, продавате удоволствие, щастие, радост, любов, най-общо казано – продавате емоции и решение за проблемите на хората. Вашите клиенти са най-важни, когато искате да им продадете нещо. Ако нямате аудитория, няма кого да убеждавате..
А сега е време да си кажем нещо много важно за рекламните постове. Никога не прекалявайте с “хвалбата” на продукта си. Всичко трябва да бъде в премерени количества. Не бива да става прекалено, защото информацията ще започне да изглежда недостоверна, измислена и няма да убедите никого в правотата си.
Текстът трябва да е ясен и разбираем на аудиторията. Все пак не пишете научен труд. Дори текстовете, които пишете да са в по-специфична сфера, те все пак трябва да са достъпни на потребителите. Нужно е и да се пише с чувство, да съумявате да използвате точните думи в правилния момент, така освен убедителен, текстът става и емоционален, а всички знаем, че емоциите продават.
Не на последно място: изследвайте! Постоянно и непрекъснато трябва да следите потребителите си. Кои постове им влияят, кое ги кара да направят покупка, каква е потребителската им пътека или както се казва „customer journey”, какви коментари оставят, какви ревюта дават на продуктите ви, какво е тяхното мнение за вас като бранд.
Отговорите на всички тези въпроси можете да анализирате както сами, така и с помощта на специализирани софтуери и програми. И това може би е най-вълнуващата част от онлайн бизнеса – винаги имате отчетност за всичко и можете да изследвате навиците и нуждите на потребителите си по всяко време!
Всъщност това е най- голямото предимство на дигиталния маркетинг. На базата на тези анализи можете да подобрите ядрото на продукта си, да подобрите очакванията на хората. Най-общо казано ще знаете какво и как да продадете!
Дигиталният свят е необятен. Може да ви изглежда като детска игра, но това далеч не е така. Нужна е много голяма доза търпение, постоянство и разбира се, любов и удоволствие към това, което правите! С достатъчно голяма упоритост можете да станете експерт маркетинг нинджа. Е, какво чакате? Хващайте се на работа, изяжте ги тези социални мрежи!
Диана Григорова е студентка, специалност Връзки с обществеността в СУ „Свети Климент Охридски“. Занимава се с дигитален маркетинг. Обича да общува и комуникира с хората. Обича да се забавлява, обожава поезията и четенето.
Коментари