Въпреки растящите цени на суровините и високата инфлация, пазарът на бира в България запазва своите нива на развитие, като пивото продължава да е най-често консумираната напитка след бутилираните води.
Само през изминалата година, премиалните бири в по-високия ценови клас отчитат ръст от над 11% в обем и 23% в стойност, а заедно със супер премиалните марки представляват 21% от обема на целия бирен пазар.
През последните години сред българските потребители се забелязва тенденцията да избират висококачествени, премиални и супер премиални продукти и доказани международни марки, дори на по-висока цена. Нараства стремежът да се инвестира в продукти, които предоставят доказано качество и изцяло оправдават разхода, направен за тях.
Потребителите също така са склонни да избират марки бира, които им дават допълнителна стойност по отношение на вкусовите и сетивни изживявания и отговарят на очакванията им за високо качество, удобство и удоволствие от консумацията навън, в заведение или у дома.
Премиалният сегмент всяка година увеличава своя процентен дял в обем и в стойност, отбелязвайки ръст на иначе традиционния пазар на бира у нас.
Виктор е микробиолог и космополитна личност с интереси в коренно противоположни области – от архитектура до екология, от Древен Египет до умните градове на бъдещето, от самолетни катастрофи до медицина, от музика до компютърно програмиране…