Запознайте се с Omicron. Не коронавирусният вариант, а белгийската дет метъл банда. Създателите ѝ казват, че единственото заразно нещо в тях е музиката, която създават.
Четиричленната банда вече е тръгнала по звездния си път в родната Белгия, забивайки с китарите си и пеейки за любимите им теми – извънземни нашествия и мистериите на човешката еволюция. Скоро ще започнат да записват новия си албум „Entropic Entity“ и ако ковид пандемията отслабне, дори обещават турне.
Първо обаче трябва да се справят с неочаквания прилив на известност, който дойде, когато Световната здравна организация реши да нарече новата вирусна мутация на същата буква от гръцката азбука, която са избрали за име на групата си, заобикаляйки Nu и Xi.
„За протокола името на нашата група е базирано на галактическата система Omicron, а не на текущия ковид вариант Omicron“, написаха от групата в страницата си във Facebook. И добавят: „Ние бяхме първи тук, а не щамът. Вниманието към групата е готино, но не искаме хората да си мислят, че използваме болестта, за да си правим реклама“.
Момчетата споделят, че макар да са развълнувани от силния трафик към канала им в YouTube, те осъзнават, че това е деликатна за управление ситуация. „Но ако хората посещават нашите профили, защото търсят Omicron и си помислят: „Хей, музиката е страхотна, ще се абонираме“, тогава това е страхотно.“
Всъщност Ковид-19 постави в подобна ситуация и някои сериозни компании, избрали „неподходящо“ име. Очакванията на експертите бяха продажбите на бирата Corona ще спаднат, когато коронавирусът удари САЩ в началото на 2020 година. В края ѝ обаче нейният собственик – Constellation Brands Inc., обяви, че интересът към марката изобщо не е намалял. И дори пусна на пазара твърда напитка с марка Corona, която презентира като истински хит.
Delta Air Lines също се уплаши, когато стана ясно, че ще дели името си със лесно предаващ се вариант, свързан със смъртоносна нова вълна. Случи се точно обратното обаче – авиокомпанията не само не отбеляза значителен спад в резервациите в сравнение с конкурентите си, но оттогава записа две последователни тримесечия на печалби – за първи път от началото на пандемията.
Omicron Repro – печатница в малък град до Кентърбъри, Великобритания, от своя страна вижда появата на новата мутация като шанс „да си купи“ безплатна реклама или поне възможност да накара клиентите си за запомнят как да изписва името им. Собственикът Марк Фосет-Джоунс и директорът Дейв Лавридж дори са поръчали от Amazon чифт ярко жълти защитни костюми, които да носят в магазина, и да се възползват максимално от ситуацията.
„Сега е много по-лесно да продиктуваме нашия имейл адрес по телефона. Хората знаят как се изписват. Преди имахме всякакви проблеми”, разказват те с умива.