алкохолни напитки

През 2020 г. Великобритания беше водещият в света вносител на руска водка, но конфликтът в Украйна принуди потребителите да си променят навиците.

Водката с марки „Руски стандарт“, Белуга“ и „Мамут“ станаха изключително популярни през 80-те години на миналия век. Рекламодателите провеждаха привлекателни маркетингови кампании, в които определяха водката като напитка за любителите на разкоша и космополитите.

Но тези дни вече са към края си. В знак на недоволство срещу действията на Владимир Путин в Украйна собственици на барове и фирми за търговия на едро се отказаха от руската водка. Това обаче съвсем не означава, че напитката не продължава да се радва на засилен интерес.


водка

„Смятам, че водката ще се върне“, каза директорът по снабдяването от компания The Whisky Exchange Даун Дейвис. Младото поколение предпочита твърди напитки и съм убеден, че водката ще бъде следващата стъпка. Водката в момента се радва на изключителна перспектива.

Дейвис смята, че водката ще измести джина. Пазарът е пренаситен и там има вече много марки с ниско качество. Огромната популярност на джина вече започва да намалява, а потребителите вече говорят за различни алтернативи: текила, ром и уиски.

Миналото лято компанията пусна първата поточна линия от картофена водка. Става въпрос за висококачествена напитка с естествени вкусови подобрители. „Британската водка има отличителен вкус, включително и нашата“, казва Ема Хамилтън, съосновател на дестилерията за водка Edwards 1902.


Картофените водки, произвеждани от Edwards 1902, Portobello Road, Chase и Colwith Farm, обикновено нямат остри нотки на зърнен алкохол и затова са по-пивки. Освен това производителите са решили да експериментират с вкусовете.

Колекцията си Portobello Road включи водка с аромат на печено кафе, на мадагаскарска ванилия и на британски аспержи. Водката Black Cow има ягодова версия, която е направена от презрели ягоди. А Colwith Farm наскоро пусна на пазара британска водка с корен от ревен.

„Водката е като бял лист, върху който можете да нарисувате много красиви неща“, смятат производителите. „Увеличаването на митата и бойкотите може да доведат до нови открития за потребителите, които ще разберат, че най-добрата водка в света се произвежда не в Русия, а тук, у дома“, твърдят те.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.