Дори да не сте пушач, не може да не сте обръщали внимание на призивите срещу пушенето върху цигарените кутии, които съпътстват и всички реклами на цигари.
Нещо подобно ще се случи с рекламите на автомобили, като идеята идва от Франция.
В последните дни на 2021 в страната, дала на света компании като Bugatti, Peugeot/Citroen и Renault, беше приет закон, според който всяка автомобилна реклама трябва да бъде съпътствана от текст, призоваващ да се ходи пеша или да се използва градски транспорт.
Le Monde съобщава, че от 1 март 2022 автомобилните реклами по радиото, телевизията, в киното, а също в интернет и печатни издания, задължително ще бъдат придружени с един от следните текстове: “За кратки разстояния, изберете колело или ходете пеша”, “Помислете за споделено пътуване” или “За пътуване до работа изберете обществен транспорт”.
Всички реклами (с изключение на тези за радиото по обективни причини) ще бъдат придружени от хаштага #SeDéplacerMoinsPolluer (#ДвижениеБезЗамърсяване). Глобата за рекламодатели, които не спазят новия закон, ще бъде 50 хил. евро.
Припомняме, че Франция, както и всички страни в ЕС, включително България, вероятно ще бъдат засегнати от забрана за продажба на автомобили с двигател с вътрешно горене от 2035 г.
Когато правим сравнение с други страни обаче трябва да изтъкнем, че веломрежата във Франция е доста добре развита, като само в столицата Париж има над 1000 км велоалеи и доста добре развита мрежа от 1400 стоянки за споделени колела с общо 20 000 велосипеда.
За сравнение сайтът Велоеволюция изчислява дължината на велоалеите в София на приблизително 60 км.
DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.