BMW планира през 2028 година да въведе на пазара първия си сериен електромобил с горивни клетки (fuel cell electric vehicle – FCEV). По този начин компанията ще предложи на своите клиенти допълнителна опция за напълно електрическо задвижване без локални емисии.
След успешното глобално тестване на пилотната флотилия от BMW iX5 Hydrogen, BMW сега се подготвя за серийно производство на задвижвани с водород автомобили от 2028 година. То е базирано на технология за задвижване от следващо поколение, разработена съвместно с Toyota.
Серийният модел ще бъде изцяло интегриран в съществуващото портфолио от автомобили на BMW. Това означава, че BMW ще предложи и съществуващ модел с вариант на задвижване с водородни горивни клетки.
BMW изрично гледа на технологията FCEV като на допълнение към вече наложилите се технологии за задвижване като електрически автомобили с батерии (BEV), Plug-in хибридни електрически автомобили (PHEV) и двигатели с вътрешно горене (ДВГ). Тъй като технологията FCEV също е форма на електрическа мобилност, тя разширява портфолиото от решения за задвижване без емисии за клиентите.
BMW и Toyota имат над 10-годишно доверително и успешно сътрудничество. На тази основа двете компании сега допълнително разширяват сътрудничеството си, за да ускорят иновациите на системите за задвижване с горивни клетки от следващо поколение и да свършат пионерската работа за тази нова технология.
DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.