BMW е една от компаниите, които зададоха насоката на световната индустрия с представянето на изцяло електрическото i3 преди десет години.
След четвърт милион екземпляра i3 вече не се произвежда, но баварците имат сериозна гама от електромобили – iX1, iX3, iX, i4, i7… И въпреки това BMW не се отказва от водородното задвижване.
Нещо повече, германската компания започна да произвежда нова водородна задвижваща система в завода си в Мюнхен. Тя е предвидена за малка серия от водородното BMW iX5.
Състои се от два резервоара с водород и водородна клетка от Toyota, която захранва литиево-йонна батерия. Електромоторът има 374 к.с. и 600 Нм, което позиционира водородното iX5 някъде между дизеловите X5 40d и M50d.
Водородното iX5 засега няма да се продава на клиенти, а ще се използва за тестове и промоционални събития за водородно задвижване.
DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.