Илон Мъск рекламира Cybertruck като най-добрия пикап на света и предвижда да прави по 500 хил. екземпляра годишно. Проблемът е, че година и половина след началото на производството, никой не иска да си го купи. През юли 2023 г. ръбатият пикап започна да слиза от поточната линия и Tesla обяви, че цялото производство за пет години напред е продадено.
В началото на 2025 г. реалността е доста по-различна. Не можем да цитираме точни числа, понеже Tesla е един от малкото производители, които не съобщават данни за производството и продажбите по модел, а само общо, но продажбите на Cybertruck са много далече от цитираните стотици хиляди броя.
Огромният дял от продажбите на Tesla се падат на Model 3 и Y (около 95%), като американската компания не разделя двата модела в статистиката си. Останалите модели (Model S, X, Cybertruck и Semi общо съставляват около 5% от продажбите).
Според Electrek през последното тримесечие на 2024 г. Cybertruck е имал не повече от 12 хиляди продажби, като дотук са произведени близо 30 хиляди екземпляра. При това не става въпрос за проблем с производството, а за липса на търсене. Непрекъснатите сервизни акции не допринасят за увеличаване на интереса на клиентите.
Все пак тази година пикапът ще попадне в щатската програма за отстъпка от 7500 долара, така че е възможно интересът да нарасне, но не изглежда особено вероятно Cybertruck да заплаши господството на F-150 и компания. Дали Мъск за първи път не сбърка при създаването на нов модел?
DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.