Фалшиви имейли

Фалшиви електронни съобщения и SMS-и от името и/или с логото на „Български пощи“ ЕАД точат банкови данни, предупреждават от дружеството.

Съобщенията понякога са под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса. В много от имейлите и SMS-те фигурира информация за контакт с „Български пощи“ ЕАД.

В съобщенията се уведомява, че клиентът има пратка (понякога се посочва произволен номер) и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и др., като е необходимо да предостави данни от банкова карта и др.


В други съобщения се иска от клиентите да изпратят копие на документ за самоличност, снимка и др. Разпространява се и измамна схема от името на дружеството с цел събиране на чувствителни лични данни. Рекламното съобщение гласи, че на лотария на символични цени се разиграват стоки от недоставени пратки на клиенти на Български пощи. Съобщенията се изпращат на английски или български език.

В някои от случаите като подател на имейлите и SMS се копира името на Български пощи и електронния информационен адрес на Български пощи info@bgpost.bg, който е предназначен само за получаване на имейли. Български пощи не изпраща имейли от адрес info@bgpost.bg, припомнят оттам.


„Български пощи“ ЕАД обръща внимание, че не изпраща тези съобщения, не провежда анкети, лотарии с недоставени стоки или игри, не раздава награди, не изисква по имейл или SMS заплащане on-line на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, такса за тази доставка, както и изпращане на копия на документи за самоличност и снимки по електронна поща.

Дължими цени към Български пощи и държавни вземания се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите. Томболи и игри, които не са обявени на официалната страница на дружеството, не съществуват.




Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *