Американският автомобилен производител Ford планира да ускори утвърждаването си на пазара на електрически превозни средства с голямо корпоративно преструктуриране, съобщи компанията, цитирана от ДПА.
Ford заяви, че ще отдели бизнеса си със свързани превозни средства и такива, захранвани от батерии (EV), в независимо подразделение в бъдеще. То ще работи под името Ford Model E, докато традиционният основен бизнес ще се нарича Ford Blue, пише БТА.
„Влагаме всичко, което имаме, създавайки отделни, но допълващи се бизнеси. Това ни дава начална скорост и поле за иновации при Ford Model E, но и индустриалното ноу-хау на Ford Blue, неговият обем на продажби и емблематични марки като Ford Bronco. Това е нещо, за което стартъпите могат само да мечтаят“, заяви главният изпълнителен директор Джим Фарли в изявление, цитирано от Асошиейтед прес.
И двете структури ще бъдат управлявани от Диърборн, Мичиган, дългогодишния дом на автомобилния производител. Всяка група ще отчита поотделно печалби и загуби си. Фарли ще продължи да бъде главен изпълнителен директор на Ford Motor, а в допълнение ще оглави и Ford Model E.
Президентът на групата за американските и международни пазари на Ford – Кумар Галхотра, ще застане начело на Ford Blue. Той каза, че традиционното подразделение ще бъде икономическият двигател на концерна, който ще захрани електрическото.
„Това не е първият път, когато автомобилният концерн преосмисля бъдещето и поема по собствен път“, каза в изявление Бил Форд, председател на надзорния съвет на компанията, цитиран от ДПА.
„Имаме изключителна възможност да поведем в тази вълнуваща нова ера на свързани и електрически превозни средства, да дадем на нашите клиенти най-доброто от марката и да спомогнем за постигането на истинска промяна, за здравето на планетата“, допълни той.
Водещите американски производители на превозни средства Ford и General Motors са подложени на силен натиск да разширят бизнеса си с електрически автомобили на фона на успеха на технологичния пионер Tesla.
Ford иска да инвестира около 5 милиарда долара в тази област само през настоящата година, а до 2026 г. планира да продава повече от 2 милиона електрически превозни средства годишно. Това би представлявало около една трета от световните продажби на групата.
Икономист по образование и журналист по призвание. Фен на мощните мотори и бързите коли. Работил е в някои от най-големите електронни медии у нас. Слуша рок и не крие, че сред любимите му банди са The Struts, Sonic Youth и Soundgarden.
Коментари