Как да създадете перфектния баланс между личен живот и работа?

Как да създадете перфектния баланс между личен живот и работа?

Всеки от нас се бори да достигне до този бленуван момент на пълно равновесие между професионалния и личния живот. Когато кариерата ни процъфтява, но едновременно с това разполагаме с достатъчно време за семейство, приятели, забавления и отдих.

Звучи като нереална приказка, написана много преди или след пандемията, нали? А всъщност е напълно възможно и оказва се, не чак толкова трудно постижимо.

Всичко зависи от нас самите и собствените ни гъвкавост и желание да го направим.

1. Понятието “перфектен баланс” е променлива величина.

Когато чуете фразата “баланс между личен живот и работа” вероятно си представяте един изключително продуктивен ден в офиса, който приключва в ранния следобяд и продължава със семеен излет или бира с приятели. Това не винаги е възможно. Някои дни може да се отдадете повече на работа, а други да искате да прекарате с близките си.

2. Намерете си работа, която обичате.

Ако мразите това, което правите, няма да се чувствате нито щастливи, нито удовлетворени, нито пък да откриете какъвто и да било баланс. Неприятни моменти има във всяка професия, но ако вечер кроите планове как да не отидете на работа или сутрин отлагате ставането от леглото, тогава ви е време за промяна. Намерете нещото, в което влагате страст и бихте правили, дори и без да ви плащат. Така няма да ви се налага да работите дори и един ден.

3. Взимайте си почивка.

Независимо дали за един ден или за две седмици, важно е да отделяте време за физическо и психическо презареждане. Работодателите, а и служителите често се притесняват, че почивките нарушават работния процес и водят до изоставане. По този начин, много от задължителните почивни дни остават неизползвани, а служителите се чувстват все по-стресирани, изморени и немотивирани.

4. Намирайте време за себе си и близките си.

Кариерата е важна, но тя не е всичко. Вие сте преди всичко човек, а не робот, създаден само за работа. Без значение колко е натоварен графикът ви, вие контролирате живота си и случващото се в него. Планирайте времето със семейството и близките и ако трябва го считайте като точка от графика си.

5. Поставете граници на работното си време.

Това е особено трудно, ако сте в хоумофис режим и работното ви място е в хола, но е много важно. Поговорете с шефовете си и ясно определете работното си време. След като то приключи, не отговаряйте на работни позвънявания, съобщения и мейли.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *