Премиерата на изцяло новото поколение Mercedes-AMG C 63 е факт! Новата най-бърза C-класа наследява славни модели, включително класиките с 5,4-литров и след това с 6,2-литров V8…
Днес обаче времената са други и C 63 е запазил само името, но е заменил стария 4-литровия V8 на предшественика си с плъгин хибридно задвижване, което в основата си разчита на 2-литров 4-цилиндров мотор (M139L).
Въпреки това C63 S E Performance (дълго и сложно име, да) идва с невижданите дотук в C-класа 680 к.с., които би следвало да му осигурят сериозно предимство пред актуалното M3 (510 к.с. във варианта Performance) и RS 4 (450 к.с.), въпреки очевидния дефицит в броя на цилиндрите… Всъщност новият C 63 е по-мощен дори от актуалните M5 и RS 6…
Eлектрическото турбо е по-голямо, отколкото в SL 43 и C 43, оттам и по-високата мощност на двигателя – 476 к.с. в съчетание с 545 Нм. Това е най-мощният 4-цилиндров мотор в света!
И това съвсем не е цялата мощност, защото електромоторът, вграден в задния мост добавя 204 к.с., донякъде овладени от електронно управляем диференциал с ограничено приплъзване.
Електромоторът е свързан към 2-степенна автоматична скоростна кутия, която преминава на 2-ра при скорост от 140 км/ч, когато машинката се върти с максималните си 13 500 об/мин. Освен двустепенната кутия и диференциала с ограничено приплъзване, който разпределя оптимално тягата между двете задни колела, серийно всички C 63 ще идват с двойно задвижване 4MATIC+, като наличието на твърда връзка между осите позволява, в случай на приплъзване на задните гуми, електромоторът да прехвърли мощност и върху предните колела.
Изцяло на ток седанът (2036 кг са доста, но това е цената на електромотора и батерията на борда) и комбито (по-практичната и красива версия е с 34 кг по-тежка) могат да се движат с до 125 км/ч, но за не повече от 13 км, дори и при спокойно каране, което показва, че този плъгин хибрид има друга идея, а не еко придвижване… Батерията е доста малка – 6,1 кВтч.
Така системната мощност е 680 к.с., съчетани с изобилните 1020 Нм. Ускорението до 100 км/ч отнема 3,4 секунди (0,6 секунди по-бързо в сравнение със стария 4-литров V8 C 63), а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч (280 км/ч след доплащане).
В стандартното оборудване откриваме завиване на задните колела и карбонови спирачки – елементи, за които не се доплаща. Същото важи за адаптивните амортисьори.
Иначе в дизайнерско отношение C 63 остава сравнително скромна кола – близка до стандартните седан и комби. Новата предна решетка Panamericana и по-мускулестите арки в сравнение с C 43 са допълнени от правоъгълните ауспухови накрайници.
На по-късен етап със сигурност ще се появят версиите без S, а може би и без E Performance модула, но засега Merc-AMG предлага само най-доброто…
DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.