И по-точно най-мощният сериен модел на Aston Martin. Под мнооого дългият преден капак Vanquish работи 5,2-литров битурбо V12, генериращ по 160 к.с./литър или общо 835 к.с. и 1000 Нм. Леле! А за да имате резерв от тяга при изпреварване, инженерите на AM са разработили система наречена „Boost Reserve“. Как работи тя? На практика развърта турбините до по-голямо налягане от необходимото, което да ползвате в случай, че ви потрябва.
Динамиката? Ускорение от 0-100 км/ч за 3,3 секунди и максимална скорост 345 км/ч, също най-високата на сериен Aston Martin. Ако искате повече динамика и крилатата емблема, ще трябва да се сдобиете с ултра лимитираните Victor и Valkyrie.
Колата изглежда страхотно! Дизайнерите са искали дълъг преден капак, заради което инженерите са удължили междуосието с цели 80 мм, по-специално в частта от предната ос до А-колоните. Всички външни панели са карбонови, като опционално могат да се поръчат също карбонови огледала и таван.
Последният серийно е стъклен, с интересна история. АМ са искали той да е електрохроматичен, да се затъмнява на степени, както е например опция при Taycan (10 хиляди лв…), но никой доставчик не е успял да каже „Окей“ на заданията, таванът да е толкова голям и толкова извит. Aston Martin обаче не са искали да компрометират яката визия, затова са запазили формата и извивките и са го направили с фиксирана пропускливост от 6%.
Формите и материалите в интериора също са за възхищение. Vanquish има физически бутони по красивата централна конзола, както и количеството матов карбон в кокпита. Дори задната разпънка е с видими нишки на композитния материал.
Колко тежи? 1774 кг сух, с всички опции за олекотяване, като например титаниевата изпускателна система, сваляща 10 кг. Карбон-керамичните спирачки са серийни и са с 27 кг по-леки от еквивалентни метални, а масата на готов за път Aston Martin Vanquish е около 1,9 тона. Много? В сравнение с прекия конкурент Ferrari 12Cilindri да (1560 кг), но и по-леко от Bentley Conti GT. Именно GT е кръстен и един от трите режима на каране, при който амортисьорите Bilstein са най-комфортни. Яко е, че AM са настроили колата да е най-добра в тази позиция, а не на Sport +, за поставяне на рекорди на „Нордшлайфе“.
Иначе има много бърз електронен диференциал, затварящ за едва 135 милисекунди, казват от марката. Което обезсмисляло система за завиване на задната ос, добавят британците. Супер, но цената? Започва от над 300 хиляди паунда или от над 700 хиляди лв., за купето, като по-нататък ще се появи и яко кабрио Volante.
DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.
Коментари