Изпълнителният директор на Renault Group Лука де Мео остава ангажиран с плана си да превърне Alpine в електрическа марка автомобили, като иска да използва начина, който приложи при отделянето на Cupra от Seat.
Де Мео се присъедини към Renault през януари 2020 г., след като четири години бе начело на Seat. През 2018 Лука разкри плана си Cupra да стане самостоятелна марка, започвайки с подобрена версия на Cupra Ateca, преди да пусне на пазара Cupra Leon и Cupra Formentor.
Сравнявайки този опит с плановете си за Alpine, де Мео побърза да омаловажи спекулациите, че Alpine ще се превърне в „премиум“ марка.
„Не обичам да използвам думата „премиум“ в Renault, защото аз работя в такава марка и знам колко е трудно да се създаде такова нещо от нулата. Не става въпрос само за правене на добри автомобили, а за всичко – технология, дистрибуция, репутация в различни сегменти и др.“, каза Лука де Мео.
Плановете Renault да трансформира Alpine в електрическа марка бяха обявени още през миналата година, а през тази седмица компанията потвърди, че оттегля наименованието Renault Sport, обещавайки да използва името Alpine за бъдещи версии на своите обемни автомобили.
„Alpine е марка, в която искаме да инвестираме. Поставихме Формула 1 в средата на проекта, защото тя дава тази достоверност. Ще превърнем Alpine в изцяло електрически бранд, понеже знаем, че хубавите електрически автомобили са възможни.
Ще използваме вътрешни платформи, за да можем да достигнем адекватно ниво на производителност. Напълно вярвам в този проект и го определям като комбинация между Ferrari и Tesla. Нека да видим дали ще можем да го осъществим“, завърши изпълнителният директор на Renault Group.
Мирослав е фен на моторните спортове, като Ферари и Дукати са му фаворити. Обича футбола и играта на Барселона и Астън Вила. Слуша рок, а любимите му групи са Beartooth, Of Mice & Men, Khanъ, Антифриз. Пише и чете.