Škoda с амбициозна цел: в топ 5 на европейските марки до 2030 година

Играта свърши: Škoda представи изцяло електрическия Enyaq iV

Škoda разкри амбициозните си планове да бъде в топ 5 на европейските марки до 2030 година. Целта на компанията е да увеличи производството на електрически автомобили и максимално да намали врените емисии от своя автопарк.

Чешката марка иска да осигури „модерна достъпна мобилност, с всичко необходимо и няколко нови неща, които приятно ще изненадат всички“. Главната цел на чехите е да достигне пазарен дял с електромобили от 50 до 70% до края на това десетилетие и да представи три напълно нови електрически модела.

Дизайнът на тези автомобили тепърва ще бъде изяснен. Със сигурност ще има прилики с Škoda Enyaq Coupe 2022 и вероятно ще използва предстоящата платформа MEB-Lite на Volkswagen Group за малък градски EV.

Škoda планира да превърне вътрешния си пазар в специален център за електромобили и смята да преобразува фабриките в Млада Болеслав, Квасини и Върхлаби в производствени съоръжения за автомобили и свързващи компоненти. Този процес се очаква да стартира през следващата година, когато марката планира собствено производство на батерии за Enyaq IV.

Фирмата вече произвежда хибридни акумулаторни батерии за Октавия и Супърб, както и агрегати за модели от други марки от Volkswagen Group.

Освен целите си в Европа чешкият производител иска да бъде най-продаваният европейски автомобил в Индия, Русия и Северна Африка до 2030 г. Потенциалът е за 1.5 милиона продадени коли годишно. Като част от този план Шкода ще предложи кросоувъра Kushaq на индийския и други нововъзникващи пазари.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *