Международен екип от учени създаде първата високоефективна комбинирана батерия за електромобили. Изобретението е описано в списание Science.
Учени от Калифорнийския университет, специалистите от Сан Диего и компанията LG са работили по изследването. Те са успели да създадат високопроизводителна твърдотелна батерия с чист силициев анод.
Научната работа казва, че по време на експеримента е било възможно да се комбинират две технологии за производство на батерии за електрически превозни средства в една.
Батерията на бъдещето използва както електролит в твърдо състояние, така и силициев анод, което го прави изцяло силициев и твърд. Първите тестове показаха, че акумулаторът на колата е безопасен, издръжлив и енергийно ефективен.
Според експерти разработката може да се използва както при електромобилите, така и в самостоятелни електрически системи. В научната статия се посочва, че силициевите аноди са известни със своята енергийна плътност, която е десет пъти по-голяма от тази на графитните аноди. Те обаче се разширяват и свиват, когато батерията се зарежда и разрежда.
Проблемът с твърдите батерии е, че когато се използват в студено време, е необходимо да се изразходва допълнителна енергия за повишаване на температурата. Съобщава се, че силициевият анод преодолява тези ограничения.
Новата батерия осигурява по-бързи скорости на зареждане при стайна или ниска температура, като същевременно поддържа висока енергийна плътност. Учените са установили, че в лабораторни условия батерията запазва около 80% от капацитета си след 500 цикъла на зареждане.
„Благодарение на най-новите открития, LG е много по-близо до внедряването на изцяло твърда батерийна технология, която значително ще разнообрази гамата ни батерии“, каза изпълнителният директор на LG Energy Solution Мюн Хван Ким.
Икономист по образование и журналист по призвание. Фен на мощните мотори и бързите коли. Работил е в някои от най-големите електронни медии у нас. Слуша рок и не крие, че сред любимите му банди са The Struts, Sonic Youth и Soundgarden.