AMG One

Близо пет години след дебюта на концептуалния Project One, най-накрая Mercedes-AMG показа готовата за клиенти версия на фантастичния си хиперавтомобил, който носи краткото и ясно име AMG One.

Вдъхновената емоционално и в голяма степен технически от Формула 1 машина идва с 1063 к.с. и маса около 1700 кг.

Дизайнът запазва този на прототипа, като някои промени могат да се забележат в задната част – тук откриваме свалящи се карбонови панели, под които живее опитомена версия на 1,6-литровия двигател, с който Люис Хамилтън и Джордж Ръсел се състезават във Формула 1.


Нови са също колелата – серийно чудовището идва с алуминиеви с десет спици, но срещу доплащане може да получите още по-леки магнезиеви с девет спици. Излишно е да казваме, че и двата комплекта са разработени специално за развиващото 352 км/ч чудовище. В духа на Формула 1, те са аеро оптимизирани.

Аеродинамиката на AMG One притежава три режима: магистрален, пистов и DRS. Първият очевидно е за шосейна употреба, вторият сваля окачването с около 4 см, докато третият намалява аеродинамичното съпротивление, за да може да изпреварите конкурентите си преди следващия завой.


В основата на задвижващата система действително стои 1,6-литровият V6 от Формула 1, но той съвсем не е сам.  Мощността му е 574 к.с., а оборотният таван достига фантастичните 11 хил. об/мин. Ако ви се струва малко, кажете на какво е способна вашата 1,6-литрова кола!?

Но той не е сам, както казахме. Помагат му цели четири електромотора. Един (163 к.с.), прикрепен към коляновия вал, втори (122 к.с.), монтиран в турбото и два други на предната ос, които добавят 326 к.с. и превръщат колата в такава с двойно предаване.

Mercedes твърди, че сложната смесица от задвижващи системи позволява много по-бързо и агресивно разгръщане на мощността от който и да е V8. Моторите на предната ос не само задвижват колелата, но могат да връщат до 80% от спирачната енергия, като по този начин зареждат олекотената 8,4-киловатчасова батерия. Въпросната е достатъчна за 18 км изцяло електрически пробег, в случай че ви интересува. One има и кабел за зареждане, така че по същество е плъгин хибрид.

Освен трите режима на аеродинамиката, налице са също шест режима на движение: Race Safe (с приоритет върху електромоторите), Race (ДВГ винаги е включен и поддържа заряда на батерията), EV (в случай че сте в бокса и нямате нужда от цялата тази мощност), Race Plus (по-агресивни настройки на окачването и аерото, както и на задвижващата система), Strat 2 (най-агресивната възможна настройка само за пистова употреба).


Има и шести режим за стартиране: Race Start. Mercedes не разкрива ускорението до 100 км/ч, но до 200 км/ч нещата се случват плашещо бързо – за 7 секунди. 

Очевидно е, че цялото това изобилие от сложни софтуерни и хардуерни решения е предвидено за пистова употреба. Въпреки това Mercedes много държи колата да получи одобрение за нормални пътища, така че инженерите са поставили четири стандартни и два керамични катализатора, два бензинови филтъра и титаниев заглушител.

Карбоновият монокок е комбиниран с алуминиеви рами, като носещи се явяват двигателят и скоростната кутия. Окачването е 5-точково с регулируеми пръти, като поддържа настройки Comfort, Sport и Sport+. В последния случай колата се приближава към асфалта с около 4 см. Има и система за легнали полицаи и рампи, за да не ставате за смях…

Спирачната система серийно е с карбо-керамични дискове (398 мм отпред и 380 мм отзад), но извън пистата голяма част от спирането се поема от електромоторите.


Интериорът е двуместен, но във всяко друго отношение доста напомня за болид от Формула 1. За разлика от много други подобни хиперколи, воланът и педалите се настройват, така че да паснат на различни шофьори. Воланът също идва от Формула 1. Все пак има и глезотии – два USB жака, два 10-инчови монитора, дори сензорен екран.

Всеки от предвидените за производство 275 броя отдавна е продаден с цени от около 2,75 млн. евро за брой. Ако имате път към фестивала на скоростта в Гудууд, Великобритания (23-26 юни), ще имате възможност да бъдете сред първите, които ще видят (и чуят) на живо AMG One.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.