Land Rover представи новото попълнение Range Rover Sport SV – най-мощния си модел, правен някога. Големият кросоувър се задвижва от познатия ви 4,4-литров V8 на BMW, като мощността му, благодарение на чифта турбини, е 635 к.с., а въртящият момент достига 750 Нм (800 Нм закратко в Dynamic Launch Mode).
По принцип този агрегат може да предложи и по-голям въртящ момент, но това е пределът на 8-степенния автоматик. Предишното поколение Sport SVR имаше 575 к.с. от 5-литров V8 и в нито един момент не ни е хрумвало, че може да са недостатъчни…
Новите правила за вредните емисии обаче наложиха пенсионирането на добрия стар 5-литров гигант, така че новият SV сваля работния обем, но не и летвата.
Ускорението до 100 км/ч отнема 3,8 секунди по пътя към ограничената на 290 км/ч максимална скорост. Внушително, като имате предвид че въпреки многобройните карбонови детайли (включително брутални 23-инчови карбонови джанти “Паркирам на метър от бордюра!”) гигантът тежи 2,5 тона.
Колата е бъкана с електроника, а бутончето SV на волана сваля окачването с 15 мм и кара двигателя и скоростната кутия да реагират по-бързо.
И понеже това е Range Rover, на борда ще откриете неща, които нито една друга кола не притежава. Аудио системата Meridian с мощност 1430 вата се синхронизира със седалките, които вибрират в ритъма на избраната от вас музика. Чак ни е тъжно като си помислим какво ще се чува от прозорците на Sport SV по нашите ширини…
В случай че вече сте влюбени в колата и мислите за покупка, то има един малък проблем – почти цялата серия SV Edition One с пълен набор екстри и цена от 200 хил. евро вече е продадена – месеци преди началото на доставките, които и без това в момента се бавят с около година…
DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.