Когато се казваш Нарухито и си 126-ият император на Япония, не можеш да се возиш в обикновени автомобили. Не че Rolls-Royce правят такива, нито че новата Toyota Century е такава, но все пак трябва да се отличаваш. Затова императорът е поръчал специално изпълнение на модел родно производство.
А именно, Toyota Century в изпълнение без покрив. Автомобилът е изцяло базиран на показаното в Токио през 2017-та трето поколение на „японския Rolls“ и ще бъде направен от самата Toyota.
Припомняме колко различна и готина е Century MkIII. Колата е доста интересна, макар на пръв поглед да изглежда скучна. Всъщност, тя е интересна и скучна едновременно. Как е възможно? Ами, възможно е. Моделът датира от 1967-ма и точно, като вече покойния LR Defender и процъфтяващия Merc G-Class, почти не мърдаше през годините, поне що се отнася до визията. Топ лимузината на Toyota бе и единствената японска кола с V12 мотор.
Беше, до появата на това ново поколение, което вече разполага с 5-литрво V8 свързан в хибридна симбиоза с електромотор. И по-точно 2UR-FSE V8 мотора, който работи и в Lexus LS 600h, като точните параметри на луксозното возило не се споменават. С чиста съвест обаче можем да допуснем, че инсталацията е същата, като при Lexus – ДВГ-то генерира 394 к.с. и 520 Нм, а системната мощност е 439 к.с.
Що се отнася до размерите, (едва) третото поколение Toyota Century е пораснало. Колата е дълга 5335 мм, широка е 1930 мм, висока 1505 мм, междуосието е 3090 мм, а страничната линия силно напомня тази на Rolls Phantom. За разлика от британската хипер лимузина обаче, японската идва серийно с обвити с вълна седалки. Сто процента вълна казват от Toyota, като разбира се може да се поръча и кожена тапицерия.
Ретро нюансите идват в комбинация с всички нови технологии предлагани от марката, в това число LED фарове, система за следене на мъртвите точки, за предотвратяване на удар и така нататък. Има и стерео с 20 тонколони и масичка за писане. Яко.
DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.