PURE ETCR: бъдещето на състезанията с електрически автомобили

PURE ETCR

PURE ETCR – това е бързодействаща състезателна серия от няколко обиколки. Състои се от електрически туристически автомобили, които имат максимална мощност от около 670 к.с, работещи с гуми Goodyear, които са подходящи както за суха, така и за мокра писта.

По план първото състезание трябваше да бъде в края на 2020, но бе отложено заради пандемията от коронавирус. Календарът през този сезон се състои от 5 старта в Европа, като три от тях са подгряващи на световната купа за туристически автомобили (WTCR).

Стартът започна на италианската писта Валелунга, следван от такъв в Моторланд Арагон, преди шампионатът да се прехвърли по улиците на Копенхаген. В края на месец август електрическите автомобили бяха на Хунгароринг и ще завършат на френска земя в средата на месец октомври.

PURE ETCR

Идеята за този шампионат бе на бившия директор на WTCC Марчело Лоти. Той създаде регламентът за TCR автомобили, който се използва и до ден днешен. Също така Евроспорт е глобален партньор на сериите, което много помага за популяризирането на ETCR.

За момента в шампионата участват три отбора. Първият от тях е Хюндай Моторспорт, който използва електрически Veloster N ETCR. След тях са Зенго Моторспорт, които са с Cupra E-Racer. Последен е екипът на Romeo Ferraris с автомобили Alfa Romeo Guilia.

Форматът е малко по-сложен. Състезателният уикенд започва с блестящо телевизионно шоу на живо чрез мобилна енергийна станция, която пътува до всяка една локация. Дванадесетте пилоти се разделят на две групи по шестима и чрез натискане на бутон разбират в коя група ще попаднат.

В съботния ден всеки един състезател участва в две надпревари по три обиколки, като стартовата решетка е разделена на три отделни клетки. В неделя има самостоятелна квалификация за време, в която всички автомобили разполагат с пълна мощност.

Пилотът, който събере най-много точки през всички тези събития, бива обявен за Крал на уикенда и победител в крайното класиране.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *