Компанията Toyota ще пусне пет изцяло нови електроавтомобила в Европа до 2026 г., обяви японският автомобилостроител, цитиран от Франс прес и БТА. Така Toyota препотвърди ангажиментите си към хибридните автомобили, сред които и Prius.
Toyota ще предложи шест модела от електрическата си моделна линия bZ в края на 2022 г.
На брифинг на летището в Брюксел групата представи проект за компактен електрически високопроходим автомобил, чиито „агресивни“ линии целят да ѝ помогнат да се внедри в най-конкурентния сегмент на пазара наред с Tesla Y и Volkswagen ID.4.
Toyota ще стартира и производството в Европа на батерии за друг малък високопроходим автомобил с подчертани форми – плъгин хибрида CHR.
Премиум марката на групата Lexus също показва амбициите си във високия сегмент на електрическите автомобили с концепция за спортно купе Electrified. Новото поколение на високопроходимия електрически автомобил RZ е предвидено за 2023 г.
Японският автомобилостроител, който се нарежда на второ място в света след Volkswagen, смята да продаде общо 10 на сто електрически превозни средства и 80 на сто хибридни автомобили (включително плъгин).
„Няма никакво съмнение, че електрическите автомобили ще играят все по-голяма роля в прехода към европейски пазар с нулеви емисии до 2035 г.“, одобрен от Европейския парламент. Това заяви главният изпълнителен директор на „Toyota Europe“ Мат Харисън. „Смятам обаче, че е твърде рано и може да крие риск за околната среда и клиентите ни да поставим всички електрифицирани автомобили в една „кошница“ с акумулаторните коли“, добави той.
Масовата хибридизация на всички модели Toyota, започнала с малкия Prius, произведен във Франция, трябва да компенсира по-малкия брой електрически автомобили, които са по-трудни и по-скъпи за производство най-вече заради недостатъчното количество литий.
Петата версия на Prius, световният новатор на хибридните двигатели, ще се пусне на пазара само във версия плъгин хибрид в Европа в средата на 2023 г.
С формите си и по-спортните характеристики в сравнение с предшествениците си и слънчевите пана на покрива, моделът обещава по-широк електрически пробег от 69 километра за средни въглеродни емисии от 19 грама на километър.
Икономист по образование и журналист по призвание. Фен на мощните мотори и бързите коли. Работил е в някои от най-големите електронни медии у нас. Слуша рок и не крие, че сред любимите му банди са The Struts, Sonic Youth и Soundgarden.
Коментари