имунитета

Може би една от ползите на Ковид-19 е, че ни накара да се замислим за здравето си и по-конкретно за имунитета. Прибягнахме до добавки, витамини, чайове и всевъзможни други средства, които помагат за укрепване на имунната система.

Някои дори стигнаха до крайности и започнаха да приемат белина. Но това е дълга и съвсем друга тема.

Оказва се обаче, че в повечето случаи имунната ни система няма нужда от тези неща. Да, понякога имунитетът ни не би отказал малко помощ, но има доста по-прости и по-ефективни начини, чрез които да му я окажете. Ето как наистина да поддържате имунната си система силна.


1. Оставете добавките

Витамините и минералите като витамин С, D, В12 и цинк, помагат да поддържаме имунната ни система в най-добра форма. Но повечето от нас получават достатъчно от тези хранителни вещества чрез храната, която приемат. Излишъкът, от какъвто и да е витамин, няма да е от помощ, защото имунната система просто не може да го използва. Можем да подкрепим имунитета си, но не можем да го направим по-силен, отколкото е. Освен витамините и минералите, някои добавки за имунитет съдържат пробиотици. Здравият микробиом на червата е от решаващо значение за добре функциониращата имунна система, но действието на пробиотиците в тази насока все още е само теория.

2. Спете

Може би го повтаряме твърде често, но недостатъчният сън ни прави по-податливи на заболявания. Постоянното недоспиване намалява производството на протеини, които помагат на вродената имунна система да върши работата си. Изследванията показват, че сънят засилва активността на Т-клетките, които са част от имунната система.


3. Движете се

Движението има голямо значение за функционирането на имунната система. Активността спомага за произвеждането на ключови имунни протеини, наречени цитокини и помага на белите кръвни клетки да циркулират в тялото. Редовните тренировки помагат и за намаляване на стреса, който също влияе на състоянието на имунната ни система.

4. Хранете се

Обръщайте внимание на това, с което се храните. Приемайте сезонни плодове и зеленчуци. Не се ограничавайте, но и не прекалявайте. Старайте се сами да приготвяте храната си и го правете с желание.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.