Дори и да не сте сред хората с диабет или преддиабетно състояние, е препоръчително да се опитате да поддържате нивото на кръвната си захар стабилно.

Бързото усвояване на захар и последвалите след това сривове, могат да повлияят на енергията ви и да ви предразположат към диабет.

Ако пък вече страдате от захарната болест, контролирането на този показател е от изключително значение, защото тя може да причини всякакви увреждания на нервите и органите ви. Тук ще ви дадем няколко прости, немедицински съвета в тази насока.


1. Отървете се от напрежението

Съществува списък с повече от 40 неща, които влияят на кръвната захар и стресът се нарежда сред първите. Ако сте напрегнати, стресирани, разтревожени, просто спрете за момент. Поемете дълбоко въздух и се отпуснете. Контролирането на стреса е важен компонент за контролирането и на кръвната захар.

2. Забравете за кантара

Не се качвайте на кантара и най-добре изобщо забравете за съществуването му. Фокусирайте се върху нагласата си, а теглото не е нагласа – то е просто маркер за промени в нагласата. Не може да се събудите и да кажете, че ще тежите пет килограма по-малко. Но може да се събудите и да кажете, че ще се опитате да се разхождате всеки ден, да включите повече зеленчуци в храненето си. И двете помагат за контролиране на кръвната захар.

3. Слушайте тялото си

Ако кръвната ви захар се покачва от определени храни, обърнете внимание на тялото си и следващия път направете различен избор. Свикнали сме да слушаме всякакви външни източници за това какво трябва да правим за здравето си, какво да ядем и да се водим по наложени ни критерии за сън, сърдечен ритъм и калории. Но ние имаме най-добрия критерий, измислен някога – нашите тела.


4. Яжте каквото искате, ако наистина го искате

Храненето трябва да доставя удоволствие. А правилното хранене е свързано с предната точка – вслушване в тялото. Ако имате диабет, простите въглехидрати (като тестени изделия) може да доведат до повишаване на кръвната захар. Но това не значи да забравите за тях изцяло. Хората с диабет също могат да приемат макаронени изделия, ако ги съчетаят с протеини, фибри и малко мазнини, които намаляват повишаването на кръвната захар.

5. Движете се

Движението може да направи тялото ви по-чувствително към инсулин, а така кръвната захар ще навлиза по-добре в клетките ви. Практикувайте йога, карайте колело, ходете и се прибирайте от работа пеша. Правете това, което ви кара да се чувствате добре в тялото си и удовлетворени от себе си.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.