Новият Macan EV ще бъде много по-аеродинамичен от актуалното поколение – с коефициент на въздушно съпротивление от 0,25 в сравнение с 0,35 досега. Това е една от мерките, с които Porsche увеличава пробега с една батерия – до 500 км. За сравнение Model Y има коефициент 0,23 и максимален пробег от 540 км (WLTP за версията Long Range със задно предаване).
Въпреки това постижението на Macan е отлично. То е постигнато, благодарение на активна аеродинамика – задният спойлер и отворите в каросерията могат да се отварят и затварят, в зависимост от ситуацията. Това май е първото Porsche с режим “еко” на задния спойлер, поне не сме чували за нещо подобно при Taycan. Подът е съвсем равен, което също помага.
Porsche продължава тестовете на колата в екстремно студени условия. Досега Macan EV е минал внушителните 2,2 млн. км в тестове по обществени пътища и на писти.
Още не знаем какви ще са числата при всички версии, но топ моделът ще има 600 к.с. и 1000 Нм от два електромотора. Задният от тях е позициониран максимално назад, за да се постигне по-добро разпределение на масите. Няма да е като в 911, но все пак 52% от теглото се пада на задния мост, чиито колела ще завиват с до 5 градуса.
Едно от големите предимства на Macan EV срещу повечето конкуренти ще бъде 800-волтовата архитектура. Тя позволява зареждане с до 270 кВт (ако намерите толкова мощна свободна зарядна станция), така че от 10 до 80% ще ви трябват едва 22 минути. Това е възможно, благодарение на хитра система, която всъщност разделя системата на две за по-ефективно зареждане.
DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.