лененото семе
Евтини самолетни билети

Ако искате да включите повече полезни хранителни вещества в диетата си без много усилия, може би тази статия ще ви е доста полезна.

Лененото семе е широко достъпен вариант. То е полезно за сърцето, хормоните и здравето на червата, а освен това е растителна храна, богата на омега 3.

Ленените семена са годните за консумация семена на лененото растение, използват се за приготвяне на ленено брашно или ленено масло и имат леко орехов вкус.


Лененото семе е сред най-богатите източници на лигнани – съединение, естествено намиращо се в растенията. Лигнаните действат като антиоксидант, който намалява увреждането на клетките, възпалението и помага за намаляване на риска от определени заболявания.

Две супени лъжици смляно ленено семе или около 15 грама съдържат 3 грама протеин, 3 грама алфа-линоленови мастни киселини (вид омега 3, намиращи се в растенията), 3,5 грама фибри и са приблизително 75 калории.


Лененото семе осигурява различни ползи за здравето. То е отличен източник на алфа-линоленова киселина, която е омега 3 есенциална мастна киселина. Фибрите, открити в лененото семе, могат да подобрят ефектите за понижаване на липидите.

лененото семе

Изследванията показват, че 30-50 грама ленено семе дневно намаляват общия холестерол с 5% до 15% и холестерола на липопротеините с ниска плътност с 8% до 18%.

Други изследвания показват, че лененото семе може да намали маркерите на нивата на рак на простатата, по-специално простатно-специфичния антиген и може да помогне за забавян растежа на ракови клетки на простатата.

Съдържанието на лигнани в лененото семе също е полезно за здравето. Лигнаните взаимодействат с нашия чревен микробиом и се превръщат в съединение, което има противоракови свойства и оказва влияние върху здравето на мозъка ни чрез оста “черво-мозък”.

Ленът е толкова наситен с фибри, че червата ви може да не са му почитатели в началото. Затова вкарвайте малко количества към вашето хранене и пийте повече вода. Най-добрият начин да ядете ленено семе е смляно, защото по този начин се възползвате максимално от полезните му вещества.


Ленените семена могат да се добавят към различни ястия. Може да ги добавяте в мляко или в смутито си. Тъй като ленените семена имат много фибри, те могат да се използват и като сгъстител.

Можете да ги използвате и като веган заместител на яйцата в печива. Просто комбинирайте една супена лъжица ленено семе с три супени лъжици вода, като оставите сместа да се сгъсти за 5 до 10 минути.




Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.