Във форма и след 50: какво не трябва да забравяме?

За много мъже 50-те години са преходен период, ако не вземат мерки да останат здрави, този период може да бъде критичен за тях.

Здравословните проблеми в това десетилетие стават все повече, а за съжаление и все по-сериозни.

Сега е моментът да обърнете внимание на здравето си и да отделите малко повече време за него, като започнете да посещавате по-често личния си лекар.


Проверете зрението си

Ако досега не сте проверявали зрението си, време е да започнете. Глаукомата засяга все повече хора и е водеща причина за слепота. Ако се открие навреме, може да се лекува успешно, но има малко симптоми в началните етапи и е изключително важно да се измери очното налягане.

Увеличена простата

Много мъже след 50-годишна възраст започват да имат признаци на увеличена простата, което обикновено означава по-често уриниране. Необходимо е да посетите лекар, който да прегледа простатата и да елиминира възможността за рак на простатата.

Рак на дебелото черво

Скринингът за рак на дебелото черво започва на 50-годишна възраст. Някои рискови фактори, включително фамилна анамнеза за рак на дебелото черво, могат обаче да показват, че е необходим скрининг и преди тази възраст. Повечето видове рак на дебелото черво възникват от израстъци, наречени полипи в дебелото черво или ректума.


Не пренебрегвайте предупредителните знаци

В много случаи това, което изглежда като лошо храносмилане, всъщност е началото на сърдечен удар. През 50-те години е много по-вероятно да имате симптоми на сърдечно заболяване. Може да включва натиск или стягане в гърдите, което продължава повече от няколко минути или се появява и изчезва, задух, гадене и дискомфорт в области като гърба, ръцете, шията, челюстта или стомаха. Важно е редовно да си правите кръвни изследвания, за да проверявате нивата на холестерола и триглицеридите.

Рибено масло

Изследванията показват, че омега 3 мастните киселини (съдържащи се в риба като сьомга, риба тон, пъстърва, скумрия) имат много ползи за здравето – от понижаване на кръвното налягане до подпомагане на мозъчната функция и предотвратяване на дегенерация на макулата, водеща причина за слепота. Диетолозите препоръчват да ядете риба поне два пъти седмично, за да извлечете ползите.

Упражнение с тежести

Аеробните физически упражнения (като плуване и ходене) остават ключови за поддържане на теглото и цялостното здраве. Но редовните силови тренировки също стават важни, тъй като мускулната маса започва да намалява и ставите остават чувствителни. Тренировките с тежести могат да помогнат за укрепване на мускулите и защита на ставите.




Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *