Bentley пенсионира легендарния си 6,75-литров V8, който се произвежда 61 години – от 1959 г. Последният брой на мотора беше ръчно сглобен в Крю и предназначен за последния от ограничените до 30 броя Mulsanne 6.75 Edition Mulliner.
Лимузината получава 530 к.с. и 1100 Нм от епичния си мотор и също спира да се произвежда след 10 години на върха на гамата на компанията.
За изминалите 60 години Bentley произведе (изцяло ръчно) 36 хил. броя от двигателя, като при последния му вариант бяха необходими 15 часа за изработката на всеки един от тях.
Bentley започва да разработва мотора в средата на 50-те, когато главният инженер на компанията Джак Филипс иска да замени по-стария шестцилиндров мотор. Това налага разработването на изключително компактен за времето си мотор, който тежи колкото стария 6-цилиндров, но осигурява с 50% по-висока мощност.
Всъщност в началото моторът има обем от 6,2 литра и 180 к.с., които са доста впечатляващо число, когато дебютира Bentley S2. Годината е 1959, а колата разполага с глезотии като климатик, серво на волана и електрически прозорци.
За първи път моторът е преработен за T-Series през 1965, но обемът стига класическите 6,75 литра през 1971. Следващата сериозна преработка на мотора е при представянето на Mulsanne през 1980 и тя е толкова успешна, че едва през 2010 двигателят е преработен още веднъж за новото поколение на Mulsanne.
Със спирането на производството на епичния осемцилиндров дядо на Bentley и на модела Mulsanne ролята на флагман на марката ще изпълнява Flying Spur, който получи трето поколение миналата година.
DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.