Чудили ли сте се колко време всъщност прекарваме в работа? Според изследване през целия си живот един човек прекарва средно 4821 дни на работното място, което се равнява на 13 години и 2 месеца или 24% от живота ви.
Жизненоважно е да поддържате правилната организация на бюрото си, тъй като това наистина повишава нивото ви на мотивация, кара ви да се чувствате много по-вдъхновени, помага ви да свършите повече неща и прави работното ви място визуално привлекателно.
Как да поддържате работното бюро в дома?
Съвет 1: Използвайте стойка за стената на своя монитор
Първият основен елемент, от който се нуждаете, е добра стойка за монитор. По този начин можете да настроите лаптопа си така, че екранът ви да е на препоръчаното ниво на очите.
Много потребители неправилно настройват мониторите си твърде ниско, високо, близо или далеч и това може да доведе до ненужно напрежение на гърба, раменете и врата и напрежение на очите, ако мониторът ви е твърде близо или далеч от лицето.
Следователно монтирането на монитора на стената е чудесен избор, защото, когато повдигнете главата си, за да гледате екрана, горните и долните ви шийни прешлени не трябва да се въртят толкова много, а теглото на главата ви е по-равномерно разпределено между мускулите на разгъвачите на врата както отпред, така и отзад. Това балансирано разпределение на теглото от своя страна минимизира мускулната скованост и болезненост.
Идеалната позиция за стойка за монитор: Линията на видимост трябва да е подравнена с горния край на монитора.
Съвет 2: Използвайте настолен органайзер за файлове, химикалки и консумативи
Поставете толкова рафтове, дървени кутии или други органайзери на бюрото си, колкото желаете, но не забравяйте да оставите мястото отворено, за да пишете или по друг начин да вършите правилно работата си. Те ще категоризират вашите артикули и можете да съхранявате консумативи в малки органайзери в стил шкаф, за да ги държите под ръка, когато имате нужда от тях.
Съвет 3: Организирайте и чекмеджето на бюрото
Не забравяйте да организирате и множеството чекмеджета на бюрото си. Поставете органайзери за чекмеджета, за да предпазите предметите си от търкаляне всеки път, когато отворите или затворите чекмеджето. Поставете малки, лесни за губене предмети в чекмеджетата си, както и предмети, които не използвате често, но може да имате нужда по всяко време.
Съвет 4: Използвайте подложка за бюро
Подложката за бюро, изработена от силикон или плат, работи добре, за да гарантира, че работното ви пространство е чисто. Осигурява определено място, където да пазите всичките си предмети и консумативи. Общото правило трябва да е нищо да не е в подложката на бюрото до края на деня, за да поддържате бюрото си добре организирано. Заложете на обикновени постелки вместо щамповани или шарени за по-минималистичен вид.
Съвет 5: Ограничете личните вещи до минимум
Нашият съвет номер пет е да държите личните вещи далеч от работната си среда, колкото е възможно повече. Въпреки че са част от дома. Независимо дали почиствате бюрото си в офиса или поддържате домашния си офис организиран, избягвайте да носите лични вещи на работа, тъй като те единствено разсейват. Не се ограждайте с ненужни „джунджурии“, тяхното място е в другите стаи или поне в другия край на хола.
Василена е завършила „Българска филология“ в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“. Обича кучета, японската кухня и източната литература, зелена храна и филмите на Вим Вендерс. Умерена романтичка и отявлен пътешественик.