Porsche представи нови високотехнологични фарове, които постепенно ще започне да предлага за моделите си от 2023 г.
Технологията за HD матрични LED светлини ще се прилага както при късите, така и при дългите светлини.
Във всеки фар има четири индивидуални диодни модула – два за късите и два за дългите светлини. Всеки от тези модули има по 16 384 пиксела за разлика от актуалните матрични фарове на Porsche с 84 пиксела.
Макар тези над 16 хиляди пиксела да звучат доста скромно спрямо 1,3 милиона при Mercedes и Audi, инженерите на Porsche не предвиждат прожектиране на символи по асфалта, така че 16 хиляди трябва да свършат работа.
Късите светлини са със 120 лумена, а дългите – с 300, като осветеността е на внушителните 600 метра. Едно от най-сериозните предимства е възможността за оформяне на тъмни зони около насрещния трафик.
За разлика от обичайните подобни системи, първите тестови шофирания свидетелстват, че дългите светлини не заслепяват дори шофьори на камиони в насрещното, включително при шофиране по магистрала с разделителни мантинели, които обикновено пречат на датчиците на автоматичните дълги светлини да засекат камионите.
Системата за управление на фаровете на Porsche използва навигационни данни, стандартна камера, инфрачервена камера, следи ъгъла на завиване, текущата позиция на шасито, информацията за трафика чрез 5G или LTE, както и позицията на волана. Изчисленията се извършват на всеки 16 милисекунди.
DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.