Lexus е готов с първия електрически модел на новата платформа e-TNGA. Близнакът на Toyota bZ4X и Subaru Solterra идва със същата техника като тях, но по-лъскави дрехи.
Особено интересен елемент е покритата предна решетка, която запазва епохалните размери като в останалите модели на компанията, но вече няма практическо приложение.
Различните фарове, по-острите линии, аеродинамичното скосяване и по-приятните цветове трябва да отличават модела на Lexus от електрическата Toyota.
Най-голямата разлика обаче е в интериора, където опционално може да поръчате волан в стил известния yoke на Tesla.
Във всяко друго отношение интериорът е близък до този на bZ4X, но с по-меки пластмаси и по-скъпи материали, включително Ultrasuede – напълно рециклируем микрофибър, от който се правят различни заместители на кожени продукти, включително обувки, дрехи и дори хековете, които тийнейджърите подритват в голямото междучасие.
Големият 14-инчов сензорен екран изглежда достатъчно адекватен на фона на конкурентите в класа.
Задвижването разчита на същите два електромотора, които познаваме от bZ4X, но тук мощността им е значително увеличена до общо 313 к.с., съчетани с 435 Нм. Умната система Direct4 разпределя до 100% от този въртящ момент между двата моста в рамките на милисекунди.
По-високата мощност се отразява в подобрено ускорение – 5,6 секунди до 100 км/ч. Максималната скорост обаче е ограничена на 160 км/ч, за да се гарантира живота на 71-киловатчасовата батерия. Последната е достатъчна за пробег от 400 км (WLTP), който е по-нисък от този на bZ4X заради увеличената мощност.
В технологично отношение е любопитна системата Proactive Driving Assist, която променя поведението на волана в зависимост от пътните условия. Иначе на борда има всичко важно по отношение на асистентите за водача, включително система, която не позволява да отворите вратата, ако край вас минава друга кола или колоездач.
DizzyRiders.bg е медия и общност за всички, които споделят емоцията от движението с различни превозни средства. За нас Движението е в кръвта ни.