Едва ли има човек, който да не е чувал за TikTok или поне веднъж да не е влязъл в тази социална мрежа…
TikTok е мрежа, в която тийнейджъри, а и не само, качват различни клипчета – как танцуват или правят скечове. Доста преди да добие популярност у нас, TikTok беше любимото занимание на хиляди американски тийнейджъри. И както тенденцията повелява – всичко, което е известно на запад, идва и при нас.
Как започва всичко? Еволюцията на TikTok вече е доста сериозна. В началото деца качваха клипчета на различни танци, които учат един от друг в социалната мрежа. Днес може да се каже, че платформата е и чудесен способ за рекламни и маркетингови цели.
Както Instagram, така и TikTok има способността да прослави човека, да го издигне до небесни висоти и да му даде прозвището: Тиктокър, което си е върхът за известността. Да бъдеш известен в TikTok никак не е лесна задача. Трябва да качваш всеки ден различно и интересно съдържание… Готини клипчета, които твоите фенове да направят след теб и така всичко се върти в един омагьосан кръг…
Вреден ли е TikTok?
Ако трябва да бъда напълно честна – да, вреден е. Особено за децата между 9-15 години. Заниманието им цял ден е да гледат клипчета в телефона и да танцуват все едно получават тикове. Представете си стадо овце – тръгва една и мигновено тръгват всичко след нея. Така е и в TikTok. Някой известен качва дадено клипче и мигновено всички негови фенове – качват същото. Всичко е еднакво, няма разнообразие, всеки прави едно и също, защото това е тренди!
Факт е, че TikTok може да бъде доста опасен, особено когато в тренда влезе някакво клипче, изискващо по-специални умения. Децата могат да навредят както на физическото си здраве, така и на психическото. Отделно са доста обсебени и облъчени от постоянното скролване из интернет. Мислят само и единствено какво клипче да направят, за да станат популярни Тиктокъри…
Има ли ползи от TikTok?
Като оставим настрана всички негативи на платформата, можем да отрием и някои позитиви, специално за притежателите на собствен бизнес или бранд. Както споменах по-отгоре, TikTok може да бъде доста добър канал за разпространение или рекламиране.
Доста хора го правят и го успешно, именно поради факта, че всеки втори потенциален млад потребител има профил в TikTok, следи какво се случва там и е доста вероятно да попаднете на клипче, създадено с цел популяризация и реклама.
От маркетингова гледна точка, това е супер позитив. Там, където се събират хората – там се пуска мухата! Тоест има голям процент за успеваемост, ако решите да рекламирате продуктите си в TikTok. Да еволюирате вашия бранд!
В заключение мога да кажа, че TikTok е любимецът на днешното поколение и на младите хора. А и не само младите, всъщност има и доста възрастни хора, които са фенове на платформата. Някои я използват с цел реклама, други – за да се забавляват, трети – за да станат известни… Причини много.
Важното е, да не се прекалява, защото на всяко нещо му минава модата и после едва следващият нов тренд. Нова еволюция! 🙂
Диана Григорова е студентка, специалност Връзки с обществеността в СУ „Свети Климент Охридски“. Занимава се с дигитален маркетинг. Обича да общува и комуникира с хората. Обича да се забавлява, обожава поезията и четенето.